15 Απρ 2015

Ιησούς ο Ναζωραίος (Μέρος 6ο)

Του Πρωτ. Γεωργίου Ατσαλάκη
Γενικού Αρχιερατικού Επιτρὀπου
Ιεράς Μητροπόλεως Πέτρας & Χερρονήσου

Ιωάννης ο Βαπτιστής
Εκείνο τον καιρό εμφανίστηκε στην έρημο του Ιορδάνη, ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, ο γιος του ιερέα Ζαχαρία και της Ελισάβετ. Το  κήρυγμα του ήταν: «Μετανοείτε, γιατί έφτασε η βασιλεία του Θεού».
Για  τον Ιωάννη, είχε γράψει 800 χρόνια πιο πρώτα ο προφήτης Ησαϊας: «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω». «Μια φωνή βροντοφωνάζει στην έρημο: Ετοιμάστε το  δρόμο για τον Κύριο, ισιώστε τα μονοπάτια να περάσει».
Ο Ιωάννης φορούσε ρούχα από τρίχες καμήλας και ζώνη δερμάτινη στη μέση του. Η τροφή του ήταν χόρτα και μέλι από αγριομέλισσες. Σ’ αυτό τον άνθρωπο πήγαινε τότε όλος ο κόσμος από τα Ιεροσόλυμα και όλη την περιοχή και εξομολογούνταν τις αμαρτίες τους και τους βάπτιζε στον Ιορδάνη ποταμό.
Ο λόγος του ήταν πικρός σαν τα χόρτα της γης που έτρωγε και γλυκύς σαν το μέλι των άγριων μελισσών. Πικρός για τον έλεγχο της αμαρτίας, γλυκύς για τη χαρά της μετάνοιας. Ήταν λόγος που είχε δύναμη Θεού κι έφτανε μέχρι τα βάθη της καρδιάς και της συνείδησης. Άλλοτε σαν μαχαίρι κι άλλοτε  σαν φως. Άλλοτε σαν αύρα κι άλλοτε σαν σεισμός. Έφερνε μεταμέλεια και δάκρυα μετανοίας.
Ήλεγχε τους Φαρισαίους και τους Σαδδουκαίους που ερχόντουσαν να βαπτιστούν και τους έλεγε: «Μην καυχάστε για την καταγωγή σας, ότι είστε απόγονοι του Αβραάμ, γιατί ο Θεός από τις πέτρες αυτές, μπορεί να κάμει παιδιά του Αβραάμ. Να κάνετε καλά έργα και θεάρεστα και τότε θα είστε αληθινοί απόγονοι του Αβραάμ». Στους τελώνες έλεγε να είναι δίκαιοι στις εισπράξεις των φόρων. Στους στρατιώτες να μην αδικούν και να μη συκοφαντούν κανένα.
Πολλοί τον ρωτούσαν: «Μήπως είσαι ο αναμενόμενος Χριστός;» Εκείνος έλεγε: «Δεν είμαι εγώ ο Χριστός. Εγώ είμαι η φωνή που λέει ο προφήτης Ησαϊας. Εγώ προετοιμάζω το δρόμο να περάσει ο Χριστός. Προετοιμάζω τις καρδιές των ανθρώπων να τον δεχτούν. Εγώ σας βαπτίζω με νερό, βάπτισμα μετάνοιας. Εκείνος θα σας βαπτίσει με Άγιο  Πνεύμα και φωτιά, βάπτισμα σωτηρίας. Εκείνος είναι τόσο ανώτερος από μένα, που εγώ δεν είμαι ικανός να  λύσω τα κορδόνια των παπουτσιών του. Έρχεται ύστερα από μένα, ως άνθρωπος, υπήρχε όμως πριν από μένα, ως Θεός».

Η βάπτιση του Χριστού
Τότε ήρθε ο Χριστός στον Ιορδάνη  για να βαφτιστεί. Ο Ιωάννης τον εμπόδιζε λέγοντας του: «Εγώ έχω ανάγκη να  βαφτιστώ από σένα κι εσύ έρχεσαι σε μένα:» Ο Ιησούς του αποκρίθηκε: «Πρέπει να εκπληρώσουμε ό,τι προβλέπει το σχέδιο του Θεού». Τότε ο Ιωάννης τον άφησε να βαφτιστεί. Άνοιξαν οι ουρανοί και ο Ιωάννης είδε το Πνεύμα του Θεού σαν περιστέρι, να κατεβαίνει και να έρχεται πάνω στο Χριστό. Την ίδια στιγμή ακούστηκε μια φωνή από τα ουράνια που έλεγε: «Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός».
Ο Ιωάννης ομολογούσε μετά και έλεγε: «Εγώ κάποτε δεν τον ήξερα ποιος είναι. Αυτός όμως που με έστειλε να βαφτίζω μου είπε: «Εκείνος που πάνω του θα δεις να κατεβαίνει και να μένει το Πνεύμα, αυτός είναι ο Χριστός». Κι εγώ είδα το Πνεύμα να κατεβαίνει από τον ουρανό σαν περιστέρι και διακήρυξα δημόσια,  πως αυτός είναι «ο Υιός του Θεού».  

Θεοφάνεια
Η βάφτιση του Χριστού ως ιστορικό γεγονός, τον 15ο χρόνο της βασιλείας του αυτοκράτορα Τιβέριου, όταν Ρωμαίος Επίτροπος ήταν ο Πόντιος Πιλάτος, Τετράρχης της Γαλιλαίας  ο Ηρώδης και Αρχιερείς ο Άννας και ο Καϊάφας, αποκαλύπτει στον κόσμο τη μεγαλύτερη μέχρι τότε Θεοφάνεια: Το Μυστήριο της Αγίας Τριάδος. «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε, η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις». Την ώρα που βαπτιζόσουνα Κύριε στον Ιορδάνη, φανερώθηκε το μυστήριο της Αγίας Τριάδος, εξαιτίας του οποίου προσκυνείται από τότε κι ύστερα η Αγία Τριάδα, ο Τρισυπόστατος Θεός του κόσμου. Η φωνή του Πατέρα από τον ουρανό, ο Υιός ο βαπτιζόμενος και το Άγιο Πνεύμα «εν είδει περιστεράς». Ο πατέρας ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Μία ουσία, τρία πρόσωπα, ένας Θεός.

Επόμενο θέμα: Το Μυστήριο της Αγίας Τριάδος

ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Ορθόδοξος Συναξαριστής






ΠΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙΤΕ (Ι. Ν. ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΣΤΡ. ΚΟΡΑΚΑ 2)

ΧΑΡΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΑΠ' ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα